Pracownicy:
Małgorzata Masłowska - Kierownik USC
Aneta Zakrzewska- Zastępca kierownika USC
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów;
2) przyjmowanie oświadczeń wynikających z ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2809);
3) wydawanie zaświadczeń, wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1378 i 1615) oraz ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
4) prowadzenie statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów;
5) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego;
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
7) korespondencja z placówkami konsularnymi w sprawach stanu cywilnego;
8) udzielanie ślubów;
9) transkrypcja i odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego, sporządzonych za granicą;
10) uzupełnianie, prostowanie treści aktów stanu cywilnego oraz dokonywanie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego;
11) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców;
12) wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
13) organizacja Jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego oraz 100- lecia urodzin.