Pracownicy:
Przemysław Siwak - Dyrektor Biura
Dariusz Kozłowski – stanowisko ds. inwestycji
Patrycja Sobczuk – stanowisko ds. inwestycji
Ewa Bogusławska – stanowisko ds. inwestycji
Agnieszka Tomczak – stanowisko ds. rozwoju
Barbara Nowodworska – stanowisko ds. zamówień publicznych
Edyta Stańczak – stanowisko ds. zamówień publicznych
Małgorzata Kasperska – stanowisko ds. zamówień publicznych
Justyna Szewczyk – stanowisko ds. inwestycji – długotrwała nieobecność
Natalia Haller – stanowisko ds. inwestycji - długotrwała nieobecność
Agnieszka Wyżlińska – stanowisko ds. inwestycji
Do zadań Biura Inwestycji należy w szczególności:
1) opracowywanie planów rocznych oraz wieloletnich programów inwestycyjnych w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych Gminy, w tym opracowywanie planów inwestycyjnych w zakresie rozbudowy sieci infrastruktury podległych Gminie;
2) koordynowanie i współpraca z właściwymi instytucjami w sprawie inicjowania inwestycji wspólnych;
3) koordynowanie działań pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie kluczowych inwestycji i przedsięwzięć, współpraca w przygotowywaniu projektów dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych oraz współpraca z jednostkami zewnętrznymi;
4) obsługiwanie i nadzorowanie procesów inwestycyjnych i remontów, w tym:
a) nadzór oraz bieżąca kontrola rzeczowo-finansowa wydatków na inwestycje,
b) ustalanie zakresu opracowań projektowych, niezbędnych do realizacji zadań w poszczególnych latach,
c) przygotowywanie i przeprowadzanie wyborów wykonawców prac projektowych, ekspertyz, wytyczeń geodezyjnych oraz innych do wartości zamówienia niewymagającego zastosowania przepisów prawa zamówień publicznych,
d) sporządzanie umów na wykonanie prac projektowych, ekspertyz, opracowań geodezyjnych i innych do wartości zamówienia nie wymagającego zastosowania przepisów prawa zamówień publicznych, egzekwowanie właściwego i terminowego wykonania tych umów oraz ich rozliczanie,
e) przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzenia postępowań w trybie zamówień publicznych w tym zawarcia umów na usługi lub dostawy i roboty budowlane w zakresie prac prowadzonych przez biuro,
f) uzyskiwanie decyzji administracyjnych niezbędnych dla właściwego prowadzenia procesu przygotowania inwestycji do realizacji,
g) przygotowywanie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów przewidzianych pod inwestycje, niezbędnych dla właściwej realizacji inwestycji,
h) przeprowadzanie negocjacji w sprawach dotyczących wejścia w teren w zakresie prowadzonych inwestycji,
i) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz właściwymi jednostkami organizacyjnymi, odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury, w spełnieniu warunków stawianych przez nie na etapie przygotowywania i uzgadniania dokumentacji,
j) udział w radach technicznych w trakcie opracowywania dokumentacji oraz ocena kompletności dokumentacji i uzgodnień,
k) organizowanie i zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi zadaniami,
l) bieżąca kontrola zgodności prowadzonych inwestycji z harmonogramami oraz dokumentacją techniczną inwestycji,
m)przygotowywanie protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych,
n) udział w odbiorach częściowych i końcowych oraz nadzorowanie zgodności zgłaszanych do odbioru robót z warunkami umowy,
o) przeglądy gwarancyjne zrealizowanych zadań,
p) załatwianie sporów związanych z realizacją inwestycji w terenie,
q) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji przeprowadzonych inwestycji,
r) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań ze stanu przygotowania i realizacji inwestycji,
s) rozliczanie rzeczowo-finansowe zadań realizowanych w zakresie procesów inwestycyjnych;
5) koordynacja działań dotyczących stosowania procedur przy udzielaniu zamówień publicznych, w tym:
a) dokonanie wyboru trybu zamówienia publicznego,
b) prowadzenie postępowań dotyczących udzielenia zamówień publicznych, których wartość przekracza kwotę 130.000 zł,
c) prowadzenie postępowań dotyczących udzielenia zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000 zł w przypadku zamówień, które będą realizowane dla kilku komórek organizacyjnych,
d) opracowanie i bieżąca aktualizacja planu udzielania zamówień publicznych,
e) wnioskowanie do Burmistrza o powołanie komisji przetargowych, obsługa organizacyjno-techniczna prac komisji,
f) opracowanie projektów i aktualizacji regulaminów udzielania zamówień publicznych,
g) prowadzenie rejestru umów zawartych w ramach zamówień publicznych i przygotowywania sprawozdań w tym zakresie,
h) publikowanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych, na stronie Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich oraz na platformie zakupowej i stronie BIP Gminy;
6) pozyskiwanie funduszy:
a) pozyskiwanie dla Gminy krajowych i zagranicznych bezzwrotnych źródeł finansowania, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
b) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie identyfikowania inwestycji i działań przeznaczonych do współfinansowania ze środków pomocowych, w tym z Funduszy Europejskich,
c) sporządzanie wniosków o dofinansowanie na realizację projektów inwestycyjnych współfinansowanych z pomocowych środków krajowych i zagranicznych przy współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie przygotowania wsadu merytorycznego,
7) w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego, zwanego dalej „PPP”:
a) stałe śledzenie regulacji prawnych, orzecznictwa, publikacji dotyczących kwestii realizacji projektów w formule PPP,
b) przygotowywanie projektów i koordynacja przedsięwzięć realizowanych w ramach PPP,
c) stała współpraca z instytucjami merytorycznego wsparcia, przygotowania i realizacji projektów PPP, doradcami oraz merytorycznymi wydziałami Urzędu mogącymi stanowić wsparcie dla procedowanych tematów, które mogłyby być realizowane w formule PPP,
d) koordynowanie wszystkich etapów realizacji projektu PPP w porozumieniu z biurami, referatami i jednostkami merytorycznymi.