Logo Miasta i Gminy Wschowa
Powróć do: BIURA I REFERATY

Urząd Stanu Cywilnego- USC

Pracownicy:

Małgorzata Masłowska - Kierownik USC
Aneta Zakrzewska- Zastępca kierownika USC

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów,
2) przyjmowanie oświadczeń wynikających z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
3) wydawanie zaświadczeń, wynikających z prawa o aktach Stanu Cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
4) prowadzenie statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów,
5) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
7) korespondencja z placówkami konsularnymi w sprawach stanu cywilnego,
8) udzielanie ślubów,
9) transkrypcja i odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego, sporządzonych za granicą
10) uzupełnianie, prostowanie treści aktów stanu cywilnego oraz dokonywanie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego
11) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,
12) wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,
13) organizacja Jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego oraz 100-lecia urodzin.