URZĄD MIASTA I GMINY WSCHOWA
ul. Rynek 1
67-400 Wschowa
czynny:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
Burmistrz oraz Zastępca Burmistrza przyjmują mieszkańców w środy w godzinach od 13:00 do 16:30.
Zapisów na spotkanie można dokonać telefonicznie: 65 540 86 50 bądź wysyłając e-maila: sekretariat.umig@wschowa.pl.
W związku z centralizacją podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego, faktury, których odbiorcą jest Urząd Miasta i Gminy Wschowa wystawiać należy na Gminę Wschowa według wzoru:
NABYWCA:
Gmina Wschowa
ul. Rynek 1
67-400 Wschowa
NIP: 925-19-31-551
ODBIORCA/PŁATNIK:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa
ul. Rynek 1
67-400 Wschowa
WYKAZ NUMERÓW RACHUNKÓW BANKOWYCH, NA KTÓRE NALEŻY DOKONYWAĆ WPŁAT NA RZECZ GMINY WSCHOWA
39 8669 0001 0008 7258 2000 0027podatki (od nieruchomości, rolny, od środków transportu, leśny)
czynsze rolnicze
opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu
opłata targowa
opłata miejscowa
opłata eksploatacyjna
opłata za zajęcie pasa drogowego
inne opłaty
60 8669 0001 2011 0008 7258 0017najem lokalu mieszkalnego
najem lokalu użytkowego
najem garażu,
najem pomieszczeń gospodarczych.
28 8669 0001 2011 0008 7258 0011sprzedaż nieruchomości
użytkowanie wieczyste gruntów
najmy i dzierżawy
przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
80 8669 0001 2011 0012 8919 0001Podatki przekazywane przez Urzędy Skarbowe
Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych
Subwencje
Dotacje
77 8669 0001 2011 0008 7258 0002 - mandaty
66 8669 0001 2011 0008 7258 0006 - opłata parkingowa
31 8669 0001 0008 7258 2000 0462 - opłata skarbowa
41 8669 0001 0008 7258 4000 0033 - wadia z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umowy
33 8669 0001 2011 0008 7258 0018 - wadia – sprzedaż mienia, najmy
47 8669 0001 2011 0012 8919 0013 - opłaty za korzystanie z sieci wodnej i kanalizacyjnej
Wypełniając zapisy ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym informujemy, że Gmina Wschowa posiada zarejestrowaną skrzynkę na platformie www.brokerinfinite.efaktura.gov.pl
Załatwiaj sprawy urzędowe przez internet na ePUAP
Zgodnie z art. 16 ust. 1 i 1 a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730) Urząd Miasta i Gminy Wschowa zapewnia możliwość przekazania danych również w postaci elektronicznej przez wymianę dokumentów elektronicznych związanych z załatwianiem spraw należących do jego działania.
Urząd Miasta i Gminy Wschowa udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP pod adresem: /UMiGWschowa/SkrytkaESP
Korzystanie z Elektroniczne Skrzynki Podawczej zlokalizowanej na platformie ePUAP wymagana posiadania bezpłatnego konta użytkowania elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP , który umożliwia złożenie formularza za pośrednictwem platformy.
Wymagania dla dokumentu wniesionego w formie dokumentu elektronicznego (art. 63 ust. 3a, ust. 4 Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz art. 168 Ordynacji Podatkowej):
1. Musi być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2. Musi zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie;
Maksymalny rozmiar pojedynczego załącznika elektronicznego, doręczonego za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej nie powinien przekraczać 9 MB. Akceptowane formy załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIT, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP;
Chcesz załatwić sprawę w USC, US, ZUS albo w urzędzie gminy? Brakuje ci zaświadczenia lub odpisu, a może chcesz złożyć wniosek? Możesz zrobić to przez internet. Skorzystaj z ePUAP — bezpłatnej platformy do kontaktu z różnymi urzędami i załatw swoją sprawę szybko, wygodnie i bez kolejek.
Informacja o usłudze:
Co to jest ePUAP
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu — przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu.
Co zyskasz
Przez ePUAP możesz korzystać z usług — elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:
załatwić wiele spraw w różnych urzędach,
sprawdzać na bieżąco statusy spraw i wniosków,
odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.
Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz.
Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.
Jakie urzędy i jakie sprawy obsługuje ePUAP
Coraz więcej spraw możesz załatwić przez internet, bo coraz więcej urzędów udostępnia swoje usługi na ePUAP. Są to między innymi:
samorządy, w tym urzędy gminy — złóż wniosek o dowód dla siebie lub dziecka; zgłoś utratę lub zniszczenie dowodu albo prawa jazdy; zawiadom o sprzedaży samochodu; dopisz się do spisu wyborców,
USC (urzędy stanu cywilnego) — uzyskaj odpisy aktów: małżeństwa, urodzenia, zgonu, lub inne dokumenty; zgłoś urodzenie dziecka,
ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych) — sprawdź, czy pracodawca cię ubezpieczył i jaką dostaniesz emeryturę; przejrzyj swoje zwolnienia lekarskie i składki,
NFZ (Narodowy Fundusz Zdrowia) — odbierz przed wyjazdem za granicę kartę EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego),
US (urzędy skarbowe) — sprawdź swoje rozliczenia podatkowe; zgłoś spadek lub darowiznę,
KRK (Krajowy Rejestr Karny) — pobierz zaświadczenie o niekaralności,
UP (urzędy pracy) — zarejestruj się jako osoba bezrobotna i korzystaj ze szkoleń,
Rejestr PESEL i Rejestr Dowodów Osobistych — sprawdź swoje dane i dokumenty,
inne urzędy administracji publicznej (centralne, regionalne i lokalne) oraz instytucje publiczne — zarejestruj działalność gospodarczą; złóż wniosek o Kartę Dużej Rodziny; wyślij pismo ogólne, gdy nie ma formularza do załatwienia twojej sprawy.
Kto może skorzystać z usługi
Każdy, kto:
ma numer PESEL,
ma konto na ePUAP,
może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.
Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w internecie — urząd musi wiedzieć, kim jesteś. Chodzi o to, żeby wszystko było bezpieczne i nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.
Potwierdzić swoją tożsamość w internecie możesz na 2 sposoby:
bezpłatnym profilem zaufanym (eGo) — sprawdź, jak założyć profil zaufany,
płatnym certyfikatem kwalifikowanym.
Jak korzystać z platformy ePUAP
Zaloguj się na ePUAP, wybierz interesującą cię sprawę i wypełnij odpowiedni wniosek. Podpisz go i wyślij. Wszystko to robisz przez internet.
Dzięki platformie nie musisz iść do urzędu, by osobiście złożyć papierowy wniosek, ani na pocztę, by go wysłać. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów — sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie — do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.
Kiedy możesz zacząć korzystać z ePUAP
W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu.