KARTA USŁUG
NADANIE NUMERU PORZĄDKOWEGO
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa, ul. Rynek 1, 67-400 Wschowa, Biuro Obsługi Interesanta, parter
tel. 65 540 86 00 * boi@wschowa.pl
GODZINY PRACY URZĘDU
Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości,
tel. 65 540 86 18
Dokumenty od wnioskodawcy:
Pisemny wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku zawierający:
- imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres,
- określenie przedmiotu wniosku – wniosek może dotyczyć ustalenia numeru dla budynku:
a. istniejącego – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zasadniczej, ewidencyjnej, mapy z projektem podziału, topograficznej lub kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,
b. będącego w trakcie budowy – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,
c. prognozowanego do wybudowania – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,
- informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek (wskazanie na miejscowość, obręb, numer działki ewidencyjnej),
- określenie usytuowania budynku (budynek nadziemny lub podziemny),
- zaznaczone kolorem czerwonym wejście główne do budynku.
Pełnomocnictwo – jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od złożenia wniosku.
Uwaga: Podanie numeru telefonu przyspieszy kontakt z wnioskodawcą.
Opłata skarbowa:
Nie pobiera się opłaty od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego.
Opłata skarbowa pobierana jest:
a. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej),
b. od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony.
Forma załatwienia sprawy:
Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla budynku.
Etapy realizacji sprawy:
Podstawa prawna:
Prawo Geodezyjne i Kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z dnia 21 lipca 2021 r.
Tryb odwoławczy: Nie dotyczy
Informacje dodatkowe dla klienta:
1. O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
2. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
3. Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu oraz nazwę dzielnicy administracyjnej.
4. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
5. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego został ustalony w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
Załączniki:
Wniosek_o_nadanie_numeru_porządkowego
Wniosek_o_wydanie_zaświadczenia_o_numerze_porządkowym