Logo Miasta i Gminy Wschowa
Powróć do: Nieruchomości

Numeracja porządkowa

KARTA USŁUG 

NADANIE NUMERU PORZĄDKOWEGO

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta i Gminy Wschowa, ul. Rynek 1, 67-400 Wschowa,  Biuro Obsługi Interesanta, parter 

tel.  65 540 86 00                           *  boi@wschowa.pl 

 

GODZINY PRACY URZĘDU

Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30

 

Miejsce załatwienia sprawy:

Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości, 

tel.  65 540 86 18                             

Dokumenty od wnioskodawcy: 

Pisemny wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku zawierający:

- imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres,

- określenie przedmiotu wniosku – wniosek może dotyczyć ustalenia numeru dla budynku:

a. istniejącego – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zasadniczej, ewidencyjnej, mapy z projektem podziału, topograficznej lub kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,

b. będącego w trakcie budowy – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,

c. prognozowanego do wybudowania – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,

- informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek (wskazanie na miejscowość, obręb, numer działki ewidencyjnej),

- określenie usytuowania budynku (budynek nadziemny lub podziemny),

- zaznaczone kolorem czerwonym wejście główne do budynku.

Pełnomocnictwo – jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.

 

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od złożenia wniosku.

Uwaga: Podanie numeru telefonu przyspieszy kontakt z wnioskodawcą.

Opłata skarbowa: 

Nie pobiera się opłaty od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego.

Opłata skarbowa pobierana jest:

a. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej),

b. od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony.

Forma załatwienia sprawy: 

Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla budynku.

Etapy realizacji sprawy:

  1. złożenie wniosku o nadanie numeru porządkowego, 
  2. przygotowanie zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego 

Podstawa prawna:
Prawo Geodezyjne i Kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. 

Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z dnia 21 lipca 2021 r. 

Tryb odwoławczy:  Nie dotyczy

Informacje dodatkowe dla klienta: 

1. O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.

2. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.

3. Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu oraz nazwę dzielnicy administracyjnej.

4. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.

5. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego został ustalony w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.

Załączniki:

Wniosek_o_nadanie_numeru_porządkowego 

Wniosek_o_wydanie_zaświadczenia_o_numerze_porządkowym