DOTYCZĄCA ZGŁOSZENIA ZAMIARU WNIESIENIA OPŁATY JEDNORAZOWEJ
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa, ul. Rynek 1, 67-400 Wschowa, Biuro Obsługi Interesanta, parter
tel. 65 540 86 00 * boi@wschowa.pl
GODZINY PRACY URZĘDU
Poniedziałek – Piątek 7:30 - 15:30
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
Dokumenty:
Wniosek- zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej
Czas realizacji:
W ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia wniesienia opłaty jednorazowej zostanie wydana informacja dot. wysokości opłaty jednorazowej.
W ciągu 30 dni od dnia wniesienia opłaty, z urzędu zostanie wydane zaświadczenie o dokonaniu opłaty, które wnioskodawca załącza do wniosku o wykreślenie w dziale III księgi wieczystej.
Opłaty:
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Etapy realizacji sprawy:
1. Złożenie przez wnioskodawcę wniosku –zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej.
2. Wydanie informacji o wysokości opłaty jednorazowej.
3. Po wniesieniu opłaty jednorazowej, Burmistrz w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia z Urzędu wyda, zaświadczenie o wniesieniu opłaty jednorazowej.
Zaświadczenie stanowi podstawę do wykreślenia z działu III księgi wieczystej roszczenia. Natomiast wniosek o wykreślenie roszczenia z księgi wieczystej należy złożyć do Sądu Rejonowego we Wschowie, IV Wydział Ksiąg Wieczystych. Wniosek będzie podlegał opłacie sądowej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.
Tryb odwoławczy:
Jeżeli właściciel nie zgadza się z wysokością opłaty jednorazowej może złożyć do właściwego organu, w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia informacji, wniosek o ustalenie wysokości opłaty jednorazowej w drodze decyzji. Od decyzji przysługuje – w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia – odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Zalączniki:
zgloszenie_zamiaru_wniesienia_oplaty_jednorazowej