Urząd Miasta i Gminy Wschowa

URZĄD MIASTA I GMINY WSCHOWA

ul. Rynek 1

67-400 Wschowa

czynny:

poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

 

 

Burmistrz oraz Zastępcy Burmistrza przyjmują mieszkańców w środy w godzinach od 13:00 do 17:00, po wcześniejszym umówieniu spotkania.

Zapisów na spotkanie można dokonać telefonicznie: 65 540 86 50 bądź wysyłając e-maila: sekretariat [dot] umigatwschowa [dot] plsekretariat [dot] umigatgminawschowa [dot] pl ()

Ze wzlgędu na pandemię COVID-19 przyjęcia mieszkańców są zawieszone do odwołania. 

 

W związku z centralizacją podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego, faktury, których odbiorcą jest Urząd Miasta i Gminy Wschowa wystawiać należy na Gminę Wschowa według wzoru:
 
NABYWCA:
Gmina Wschowa
Ul. Rynek 1
67-400 Wschowa
NIP: 925-19-31-551
ODBIORCA/PŁATNIK:
Urząd Miasta i Gminy Wschowa
Ul. Rynek 1
67-400 Wschowa

 

WYKAZ NUMERÓW RACHUNKÓW BANKOWYCH, NA KTÓRE NALEŻY DOKONYWAĆ WPŁAT NA RZECZ GMINY WSCHOWA
  • 39 8669 0001 0008 7258 2000 0027
    • podatki (od nieruchomości, rolny, od środków transportu, leśny)
    • czynsze rolnicze
    • opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu
    • opłata targowa
    • opłata miejscowa
    • opłata eksploatacyjna
    • opłata za zajęcie pasa drogowego
    • inne opłaty
  • 60 8669 0001 2011 0008 7258 0017
    • najem lokalu mieszkalnego
    • najem lokalu użytkowego
    • najem garażu,
    • najem pomieszczeń gospodarczych.
  • 28 8669 0001 2011 0008 7258 0011
    • sprzedaż nieruchomości
    • użytkowanie wieczyste gruntów
    • najmy i dzierżawy
    • przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
  • 80 8669 0001 2011 0012 8919 0001
    • Podatki przekazywane przez Urzędy Skarbowe
    • Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych
    • Subwencje
    • Dotacje
  • 77 8669 0001 2011 0008 7258 0002 - mandaty
  • 66 8669 0001 2011 0008 7258 0006 - opłata parkingowa
  • 31 8669 0001 0008 7258 2000 0462 - opłata skarbowa
  • 41 8669 0001 0008 7258 4000 0033 - wadia z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umowy
  • 33 8669 0001 2011 0008 7258 0018 - wadia – sprzedaż mienia, najmy
  • 47 8669 0001 2011 0012 8919 0013 - opłaty za korzystanie z sieci wodnej i kanalizacyjnej
Wypełniając zapisy ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym informujemy, że Gmina Wschowa posiada zarejestrowaną skrzynkę na platformie www.brokerinfinite.efaktura.gov.pl
Załatwiaj sprawy urzędowe przez internet na ePUAP
Zgodnie z art. 16 ust. 1 i 1 a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących  zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730) Urząd Miasta i Gminy Wschowa zapewnia możliwość przekazania danych również w postaci elektronicznej  przez wymianę dokumentów elektronicznych związanych z załatwianiem spraw należących do jego działania.
Urząd Miasta i Gminy Wschowa udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP pod adresem:
Korzystanie z Elektroniczne Skrzynki Podawczej zlokalizowanej na platformie ePUAP wymagana posiadania bezpłatnego konta użytkowania elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP , który umożliwia złożenie formularza za pośrednictwem platformy.
Wymagania dla dokumentu wniesionego w formie dokumentu elektronicznego (art. 63 ust. 3a, ust. 4 Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz art. 168 Ordynacji Podatkowej):
1. Musi być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2. Musi zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie;
Maksymalny rozmiar pojedynczego załącznika elektronicznego, doręczonego za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej nie powinien przekraczać 9 MB. Akceptowane formy załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIT, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP;
Chcesz załatwić sprawę w USC, US, ZUS albo w urzędzie gminy? Brakuje ci zaświadczenia lub odpisu, a może chcesz złożyć wniosek? Możesz zrobić to przez internet. Skorzystaj z ePUAP — bezpłatnej platformy do kontaktu z różnymi urzędami i załatw swoją sprawę szybko, wygodnie i bez kolejek.
Informacja o usłudze:
Co to jest ePUAP
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu — przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu.
Co zyskasz
Przez ePUAP możesz korzystać z usług — elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:
  • załatwić wiele spraw w różnych urzędach,
  • sprawdzać na bieżąco statusy spraw i wniosków,
  • odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.
Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz.
Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.
Jakie urzędy i jakie sprawy obsługuje ePUAP
Coraz więcej spraw możesz załatwić przez internet, bo coraz więcej urzędów udostępnia swoje usługi na ePUAP. Są to między innymi:
  • samorządy, w tym urzędy gminy — złóż wniosek o dowód dla siebie lub dziecka; zgłoś utratę lub zniszczenie dowodu albo prawa jazdy; zawiadom o sprzedaży samochodu; dopisz się do spisu wyborców,
  • USC (urzędy stanu cywilnego) — uzyskaj odpisy aktów: małżeństwa, urodzenia, zgonu, lub inne dokumenty; zgłoś urodzenie dziecka,
  • ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych) — sprawdź, czy pracodawca cię ubezpieczył i jaką dostaniesz emeryturę; przejrzyj swoje zwolnienia lekarskie i składki,
  • NFZ (Narodowy Fundusz Zdrowia) — odbierz przed wyjazdem za granicę kartę EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego),
  • US (urzędy skarbowe) — sprawdź swoje rozliczenia podatkowe; zgłoś spadek lub darowiznę,
  • KRK (Krajowy Rejestr Karny) — pobierz zaświadczenie o niekaralności,
  • UP (urzędy pracy) — zarejestruj się jako osoba bezrobotna i korzystaj ze szkoleń,
  • Rejestr PESEL i Rejestr Dowodów Osobistych — sprawdź swoje dane i dokumenty,
  • inne urzędy administracji publicznej (centralne, regionalne i lokalne) oraz instytucje publiczne — zarejestruj działalność gospodarczą; złóż wniosek o Kartę Dużej Rodziny; wyślij pismo ogólne, gdy nie ma formularza do załatwienia twojej sprawy.
Kto może skorzystać z usługi
Każdy, kto:
  • ma numer PESEL,
  • ma konto na ePUAP,
  • może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.
Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w internecie — urząd musi wiedzieć, kim jesteś. Chodzi o to, żeby wszystko było bezpieczne i nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.
Potwierdzić swoją tożsamość w internecie możesz na 2 sposoby:
  • bezpłatnym profilem zaufanym (eGo) — sprawdź, jak założyć profil zaufany,
  • płatnym certyfikatem kwalifikowanym.
Jak korzystać z platformy ePUAP
Zaloguj się na ePUAP, wybierz interesującą cię sprawę i wypełnij odpowiedni wniosek. Podpisz go i wyślij. Wszystko to robisz przez internet.
Dzięki platformie nie musisz iść do urzędu, by osobiście złożyć papierowy wniosek, ani na pocztę, by go wysłać. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów — sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie — do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.
Kiedy możesz zacząć korzystać z ePUAP
W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu.
 

 

Publikacja: s.ps